Reisherinneringen

Ik plaatste deze tip al op Instagram en omdat het zo simpel is, maar ik er zo blij van werd deel ik het hier ook nog maar eens.

We reizen veel en overal waar we komen pakken we altijd wel een visitekaartje mee. Op dat moment vaak puur uit praktisch oogpunt, zodat je je hostel weer gemakkelijk terug kunt vinden bijvoorbeeld. Ook bewaren we entreebewijzen, boarding passes of geschreven briefjes met contactgegevens van iemand die we hebben ontmoet. Aan het einde van de reis of stedentrip zijn al deze briefjes en kaartjes toch al snel opgehoopt tot een klein (of enorm) stapeltje. Maar wat moet je er eigenlijk mee? Bewaren, dat is wat ik er altijd mee doe, maar het belandt standaard ergens in een doos, die langzaam steeds verder weg verdwijnt. Want nee, die herinneringen weggooien lukt me niet. Stel dat je er nog een keertje doorheen wilt gaan, omdat iemand je vraagt om tips voor zijn of haar reis? Je kan er natuurlijk een plakboek van maken, maar dat doe ik ook niet, nog meer boeken…. En omdat ik tegenwoordig een digitaal fotoboek maak is het ook geen optie meer om ze bij je foto’s te plakken.

De oplossing is zo simpel en leuk! Bundel ze aan een ring!

Wat heb je nodig:

  • visitekaartjes, entreebewijzen etc. Hoe meer hoe beter! Het liefst wel zo klein mogelijk, want grote folders toevoegen is wellicht minder praktisch. Dus ga los op reis of tijdens je stedentrip!
  • een sleutelring met een scharnier, die van mij kocht ik bij Dille en Kamille maar ze zijn ook verkrijgbaar bij sleutelmakers of online.
  • een perforator

Het enige dat je vervolgens hoeft te doen is met de perforator gaatjes maken in de hoekjes van de kaartjes en het in de door jouw gekozen volgorde aan de ring bevestigen.

IMG_0176

Vaak draag ik tijdens het reizen ook nog een armbandje die ik van iemand heb gekregen of gekocht. Deze gaat na de reis altijd vrij snel weer af, maar deze kun je perfect toevoegen aan de ring! Of je koopt tijdens je vakantie een sleutelhanger die je er bij aan kunt hangen. Zo heb je dus een leuke gebundelde en geordende herinnering die je netjes op kunt bergen of ergens op kunt hangen. En als iemand vraagt of je nog tips hebt voor een bepaalde plek, dan tover je zonder moeite al je kaartjes tegelijk tevoorschijn!

Hoe simpel kan het zijn?

Geef een reactie

